tiistai 12. marraskuuta 2013

Etusivulta lähtee

kun joku nostaa vanhan jo kuukausia, jopa vuosia palstalla pysyneen alotuksen ja pitkän ketjun, niin sehän lähtee etusivulta kun päätyy rääkyhäirikön kitinäkentälle..

Abortti
teapot
3.7.2013 21:19   
Jos äiti surmaa huolenpidostaan ja ruokinnastaan riippuvaisen vastasyntyneen vauvan, on se pöyristyttävä, kaiken inhimillisen oikeustajun vastainen teko, joka herättää syviä tunteita äitiä vastaan. Kuitenkin, jos äiti abortin kautta surmaa eli surmauttaa lapsensa joitain kuukausia ennen tämän syntymää, jolloin se vielä enemmän on äidistä riippuvainen, suuri osa samoista henkilöistä, jotka edellisessä tapauksessa tuomitsevat äidin teon, nyt ovatkin hänen tekonsa puolella: äidillä on oikeus päättää omasta kehostaan ja niin muodoin lapsen kohtalosta, koska se ei vielä ole itsellinen olento. Lapsi on äidin kehossa oleva ylimääräinen möykky, ikäänkuin kuin jokin sairaus tai taakka, joka voidaan hoitaa päiväjärjestyksestä.

Tiedän ettei asia ole aivan näin mustavalkoinen. Aborttiin voi olla useita syitä eikä ratkaisu koskaan ole helppo, mutta - joka tapauksessa kyseessä on syntymättömän lapsen murha. Se on harkittu teko, jolla päätetään viattoman lapsen elämä. Luterilaisen kasteopetuksen mukaan lapsi tosin ei ole viaton vaan viallinen eli syntisyytensä vuoksi saastainen ja kadotuksenalainen: kuolemanvaarassa olevalle pienokaiselle suoritetaan hätäkaste, ettei hän kastamattomana kuolisi ja niin joutuisi kadotukseen. Kuitenkin monet luterilaiseen kirkkoon kuuluvat, jotka vievät lapsensa kastettavaksi ja näin ilmaisevat mitä syvintä huolenpitoa lapsesta ja tämän tulevaisuudesta - joskaan en ole samaa mieltä luterilaisen kasteteologian kanssa - , viis veisaavat syntymättömän lapsen oikeudesta tulla tuntemaan vanhempiensa sekä Jumalan huolenpito.

Usein samat vanhemmat, jotka vievät lapsiaan kastettavaksi, antavat tukensa toisten aborteille, ovat niitä puolustamassa ja jopa tekemässä. Missä on logiikka?

Abortti saattaa olla oikeutettu joissain äärimmäisissä tilanteissa. Esimerkiksi kun vaakakupissa on äidin tai lapsen elämä. Lapsen surmaaminen saattaa silloin olla hyväksyttävää, mutta todellakin kyse on lapsen surmaamisesta. Abortti ei koskaan ole äidin ruumiissa olevan tahdottoman solumöykyn tai ulokkeen poistamista, johon hänellä on rajaton oikeus ja päätäntävalta. Äidin velvollisuus äitinä on loppuun saakka - niin kauan ja hyvin kuin se hänelle vain on mahdollista, huolehtia elämästä, joka hänen sisällään - ja syntymän jälkeen hänen yhteydessään vaikka kehonsa ulkopuolella - kehittyy ja kasvaa. Sikiössä on jo olemassa kaikki se, mikä siitä myöhemmin, kasvun myötä, tekee tuntevan ja tunnistettavan ihmisyksilön.

En tahdo syyllistää vanhempia, jotka vertavuotavin sydämin ovat päätyneet aborttiin, se on kipeä, haavoittava ratkaisu. Toisenlaista vaihtoehtoa kuitenkin tulisi pitää esillä aktiivisesti ja siihen rohkaisten. Syntymättömän lapsen oikeuksista on puhuttava ja nimenomaan kirkon tulisi puhua näistä. Samoin terveydenhuollon ammattilaisten, joiden jo ammattietiikkansa vuoksikin pitäisi puolustaa elämää, ei tuhota.

Abortin kokeneet äidit tarvitsevat tukea. Eivät syyllistämistä, paheksuntaa ja tuomiota, mutta todellinen tuki ja empatia voi rakentua vain totuuden varaan, ei valheelliseen laastarointiin. Jokaisesta abortista jää sisimpään haava.

Kristillisen etiikan mukaan seksi kuuluu vakiintuneeseen suhteeseen, perinteisesti ajatellen avioliittoon. Jos rakkauden hedelmänä syntyy lapsi, hänet on otettava vastaan siinäkin tapauksessa, että kyseessä on ns. vahinko. Vanhemmat voivat muuttaa suhtautumistapansa ja suhtautua tilanteeseen niin, että lapsesta tulee toivottu, hän on arvokas Jumalan lahja. Jokaisella lapsella tulee olla oikeus kokea itsensä rakastetuksi. Jos vanhemmat kieltävät lapselta rakkauden ja elämän, he kieltävät oman vastuunsa. Murha on synti, erityisen raskas synti se on kun kyseessä on avuton, puolustuskyvytön, vielä syntymätön tai vastasyntynyt lapsi.

Abortin tuottaman haavan parantuminen on mahdollista vastuullisessa kohtaamisessa... Tiedetään lukuisia tapauksia, joissa äiti uskoontultuaan on havahtunut ymmärtämään mitä joskus ymmärtämättömyydessään on tehnyt, se on kauhistuttava herääminen. Mutta Jumalan rakkaudessa on turvallista herätä kohtaamaan oma syntisyytensä ja raadollisuutensa... Abortin selittäminen joksikin sellaiseksi, mitä se ei ole (oikeutettu teko, tahdottoman solumöykyn poistaminen), ei paranna sisäistä haavaa. Synnin myöntäminen synniksi ja Jeesuksessa olevan anteeksiantamuksen vastaanottaminen johtaa parantumiseen ja vapautumiseen. Jumala rakastaa ja hoitaa syntistä, virheensä tunnustavaa, parannukseen taipuvaa ihmistä.

Hän tahtoo armahtaa ja rakastaa terveeksi. Tämä Jumalan kaikkiriittävä armo on Kristuksessa. "Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden." (Ps.51:8). Jeesus toteaa itsestään: "Minä olen tie, totuus ja elämä" (Joh.14:6). Totuus tekee vapaaksi (Joh.8:31).

Armoa ei voida löytää eikä omistaa valheen pohjalta, omaa vastuuta kiertäen ja pakoillen.

Aikanaan paljon kohua herättänyt entisen aborttilääkäri Bernard N. Nathansonin dokumentti Äänetön huuto:

The Silent Scream (Full Length)

------->
kieltämäsi termi
11.11.2013 17:27
tulee siitä että se on (tai ainakin luullaan olevan) kuitenkin mukavaMPAA kuin synnytys, ja kun mitään vakavia, raskauden loppuun viemisen hengenmenetyksen uhalla estäviä terveyssyitä ei ole.

"Minulla kai palstan luotsina ei saisi pahemmin asiasta mielipidettä olla"

Miksei muka? Eikö luotsin pidä pikemminkin osallistua aktiivisesti keskusteluihin?
Oleellista on se miten puolueettomasti ja omasta kannastaan riippumatta kykenee hoitamaan tehtäviään.

herkkäliini
11.11.2013 15:55
http://www.kotipetripaavola.com/abortti.html#8c
Raju paljastus abortin haitoista naisille!

mikä k-18?
6.7.2013 23:42
"Eiköhän tämä ketju kuulu hellari- tai uskispalstalle."

No kappas kun tää oli ensin helluntaipalstalla, mutta siirrettiin tänne! Minkähän takia? Samaa mieltä että se ois ollu parempi jättää sinne, koska täällä häirikkösabotööri saa kitistyä sen todennäkösemmin poistoon.

"Myös hihhulipastori, joka näytti tätä filmiä riparilla, sai jonkin tuomion."

Ai tätäkö filmiä se nimenomaan näytti?

Siis sunko mielestä teineiltäkin pitää pimittää se mitä abortissa oikeesti tapahtuu ja miten se tehdään, että hyshyss vaan??!!

murhan määritelmää
11.7.2013 14:21
lyhyesti, se on ihmisen suunnitelmallinen tappaminen. Laki on vasta 2. sijainen määrittäjä. Aborttikin voi olla rikos, ihan lainkin mukaan.

jankuti jankuti
11.7.2013 16:30
"Mikä on ensisijainen määritelmä?"

Jotain vikaa ymmärryksessä vai? Sanakirjan mukaan 1. yleismääritelmä on että se on "ihmisen suunnitelmallinen tappaminen".

"En tiedä,näin ajattelisin,sellaisessa tilanteessa sitä itsekin rikoksena pitäisin."

Eli et osaa päättää loogisesti onko se rikos vaiko ei. No eihän se oo rikos vielä rv20-24:kään, jos se on tehty lepsulain pykälillä.

"Lain mukaan abortin saa perustelematta 12 rv:lle asti. "

Älä sentään valehtele noin räikeitä vai oletko tosiaan tietämätön ummikko koko asiassa? Suomessa kun ei edelleen ole vapaata lakia, vaan se vaatii aina tietyt perustelut, ainakin sosiaaliset tekijät jos ei muuta.

häh??
12.7.2013 13:26
"halutessaan voi takertua vaikka kijroitusvirheeseen..."

Siis olinko takertunu johonkin sellaseen? Suosijathan yleisemmin tälläseen lapsellisuuteen sortuu.

Abortti ON eräs murhakeino, vai missä olikaan osotettu että se EI ole ihmisen suunnitelmallista tappamista?

"Abortoidusta tai abortoitavasta alkiosta/sikiöstä käytetään nimitystä raskausmateriaalu"

Joo, ainakin pro-choice kiihkojen mielen mukaan.... mahdollisimman kylmästi medikalisoivia termejä, ettei vaan tuntuskaan missään! Ihan yhtä hyvin ja todesti voidaan käyttää termiä syntymätön lapsi.

"perusteluiksi riittää vaikka että ajankohta lapselle ei ole juuri nyt sopiva. "

Ja sitten pitää selvittää ne elämänolot ja muut olosuhteet, MIKSI se ei ole sopiva.

"Mikään jank jank jankutus ei saa mieltäni muuttumaan,eikä myöskään tosiasioita."

Mikään jankkaukses ja puolustelus ei saa mieltäni muuttumaan. Lapsella on oikeus elää joidenkin toisten omanapasten haluamisten yli.

Olen ennenkin täällä luvannu että abortin vastustukseni loppuu siihen paikkaan kun joku kykenee vakuuttavasti osoittamaan että abortti on jotain ihan muuta kun pienen ihmisen tappamista, mutta eipä oo tarttenu vieläkään edes harkitakaan :)

"mutta laki sen määrittelee"

Sanakirjasta löytyy se murhan 1. merkitys. Ja 2. vasta on se juridinen.

niin mitä sitten?
9.7.2013 15:26
"Kyllä vain henkirikoksia tapahtuu ja niiden uhrit on kuolleita, ja heilleppä juuri tehdään oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus eli pieniksi palasiksi pannaan."

Valtaosa ei kuole henkirikosen uhrina, eikä niitä elävältä silvota, toisin kun aborteissa.

"joku epämuodostuma ja loiskaksonen jäänyt jotenkin kohdun seinään tai istukkaan kiinni että aiheutti kuoleman. Olisko tuossakin videolla vaan yksinkertasesti siitä kyse."

Onhan näitä pro-choice kiihkojen seliselittely-uskomuksia pakko keksiä kun totuus on liian julma..

"En usko tota aborttivideoksi. Kannattais käyttää hieman kritiikkiä eikä uskoa kaikkea mitä väitetään."

Kannattas tutustua ikäviin tosiasioihin ennenkun mutukiistää niitä vimmasella epätoivolla laput silmillä.

"eikä sillonkaan sikiötä paloitella. "

No mitäs luulet, kumpaa siinä sitte aletaan silpoon jos ei muutenkaan mahdu ulos?

hirveä video
8.7.2013 18:08
Kyllä minusta tuo video oli tosi hirveää katsottavaa. Pieniä irronneita kaijukaiskäsiä, jalkoja, suu, sydän, sisäeliä ym. yhtenä verihyytelönä. Ja ei siinä se muutama viikko asiaa aikaistettuna totuutta miksikään muuta. Ihminen siinä on silloinkin.
Pitää olla tosi eläimellinen ateisti ja evoluutikko joka hyväksyy tuollaisen veriteon.Mutta sellaisiahan nykyihmiset ovat. Kuitenkin se jossain sisimmässä aina liikkuu: ihminen kun on paljon muuta kuin vain eläin.

höpöhöpövalhetta
6.7.2013 19:57
"jolloin mitään lasta ei ole edes ehtinyt muodostua vielä. Ei ole kehoa eikä persoona - ei henkilöä eikä lasta."

Miksi jauhaa ketjusta toiseen samoja naurettavia kiistovalheita kun kaikki normaalijärkiset tietää miten asia oikeesti on?

Kas siinäpä taas niitä "olemattomia ja kehottomia" ihmisiä ja lapsia..
http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php

Edelleen odotellaan myös vastausta siihen mitä kummaa ne syntymättömät LAPSET sitten on jollei juurikn alkioita/sikiöitä? Tähän saakka on "vastauksena" saatu vaan hätäistä paniikkipoistokiljuntaa..

jankuta vaan
7.7.2013 20:49
"alkuvaiheessa ei ole olemassa vauvaa eli persoonaa eli henkilöä. Ei ole vielä edes kehoa muodostunut."

niitä kiistomutuvalheitas, kaikki muut tietää ja voi nähdä mitä siellä kohdussa onkaan olemassa ja elämässä.
Alkio on joko IHMINEN tai sitten se on jotain muuta lajia. Tästä kiusallisesta faktasta et vaan noilla epätoivosilla henkilö ja persoona -hölinöilläs pääse mihinkään.

"Taloa ei ole olemassa ennen kuin sellainen on rakennettu. Taikina ei ole pulla ennen kuin se on kypsynyt pullaksi. Jne"

Hohhoijjaa... TAAS nää törkeröt vertailut :D että sun mielestä sitten on kovinkin pätevää vertailla ELOTTOMIA esineitä ym. aineksia ELOLLISIIN olentoihin? :) Normaalijärkisten ei tartte tehdä noin älyttömiä ontuvia vertailuja.

" Alkio ei ole vauva, vaan alkio."

Juu, eikä vauva oo murrosikänen eikä vanhus.

petoja olette
10.7.2013 13:27
Olette te abortin kannattajat ihan hirveitä petoja ja raakoja ateisteja. Teillä ei ole mitään omaatuntoa. Nämä kaksi viimeisintä kommenttia todistaa sen selvästi.

jatke alotukseen
6.7.2013 15:34
Suurin osa aborteista varmastikin on turhia, synnillisen ihmisen itsekkyyteen ja mukavuudenhaluun perustuvia päätöksiä kieltää oma vastuu... kieltää elämä lapselta, koska lapsi vaatii huolenpitoa ja uhrauksia.

Tänäkin kuluvana vuonna valitettavan monet äidit kieltävät sisällään olevan elämän, rakkauden sijasta he valitsevat itsekkyyden, tuottaen itselleen syvän haavan.

Entä jos lapsen kasvattaminen ei kerta kaikkiaan ole mahdollista? Äiti voi huolehtia syntymättömästä elämästä lapsen syntymään saakka, sitten luovuttaen hänet lastenkotiin, ja adoptoitavaksi perheeseen, jossa kenties ei ole mahdollisuutta biologiseen lapseen. Tämäkin on varmasti kipeä ratkaisu, mutta eettisesti perusteltu. Se on elämän loukkaamattomuutta ja ihmisarvoa kunnioittava ratkaisu tilanteissa joissa lasta ei, syystä tai toisesta, voida pitää.

Alkoholisti- ja narkomaaniäitien raskaus on aihealue sinällään. Yltiöhumanistinen kulttuuri kunnioittaa äidin oikeutta ruumiiseensa (ja sen myötä sikiöön, syntymättömään lapseen) äärimmäisyyteen saakka. Tällainen humanismi ei ole kristillistä. Viattoman, avuttoman elämän oikeus kehittyä ja kasvaa arvokkaana, toivottuna, tallataan jalkoihin. Onko äidillä todellakin oikeus ja valta tuhota lapsen elämä, saattaa hänet kuolemanvaaraan toimimalla niin että seurauksena on keskenmeno, tai että sikiö vaurioituu ja on jo syntyessään päihteiden vammauttama?

Yhteiskunnan tulee huolehtia heikoimpien oikeuksista, ja on häpeä jos se ei sitä tee. Tietyissä tilanteissa pakkohoito olisi paitsi syntymättömän lapsen myös äidin edun mukaista. En usko että äiti lapsen synnyttyä syyttää yhteiskuntaa pakkotoimenpiteistä joiden kohteeksi on joutunut. Päinvastoin hän on kiitollinen avusta, jota ei osannut eikä ehkä halunnutkaan pyytää.

Elämme vaikeassa maailmassa jossa ei ole helppoja ratkaisuja. Tiedän että aborttikannanottoni herättää voimakkaitakin reaktioita. Lopuksi:

Jos ratkaisujesi lähtökohta on elämä, ihmisarvon kunnioittaminen ja oikeudenmukaisuus, saat havaita että elämä itsessään kantaa ja auttaa sinut kipujen läpi, silloinkin (ja usein juuri silloin) kun joudut tinkimään omasta mukavuudenhalustasi. Rakkauden tie ei ole helppo tie, koska se vaatii oman vastuullisuuden, myös oman raadollisuuden kohtaamista. Se on kuitenkin ainoa parantumisen tie.

Karmeaa kuvausta abortista... olin kahden vaiheilla laitanko tämän, mutta menköön. Kyse on todellisuudesta jossa elämme ikävä kyllä. Herättäköön tämä kristittyjä palstalaisia toden teolla rukoilemaan aiheen puolesta... Varoituksen sana lienee paikallaan. Jos lähikuvat naisen alapäästä ja syntymättömien lasten surmaamisesta järkyttävät mielenterveyttäsi, mieti kannattaako katsoa.

(youtube: Video on Abortion)

mitä sitten?
7.7.2013 00:19
"Ei kai kukaan täysissä järjissään oleva vertaa parin millin solukeräymää vauvaan?!"

Ei se koko tai ulkonäkö muuta sitä kurjaa tosiasiaa yhtikäs mihinkään että yhtä paljon ja aina aborteissa tapetaan pikkuinen IHMINEN. Että siinä sitä realiteettia taas "solumöykyn poisto"-vouhkaajille.

jankuti kiistomutu
7.7.2013 20:43
"Ei ole mitään pikkuista ihmistä alkuvaiheessa olemassa,"

Jos mitään ihmistä ei (muka) ole olemassakaan, niin mitäänhän sieltä ei sitten tartte abortilla "poistaakaan", vai?

Aborteilla surmattavat pikku ihmiset ei katoa olemasta, vaikka jankutat rinnakkaistodellisuutes järjettömiä valheita maailman tappiin. Että siinä sulle realiteettia nieleksittäväks.

jotain rajaa
9.7.2013 12:05
"Se muovinen sikiökin aivan suhteettoman suuri"

Ihanko meinaat sitten että synnytyksessäkin naisesta tulee ulos jotain muovisia nukkeja?
Tais jollain ottaa taas liian koville se koko karuudessaan näytetty totuus...

senkun todistelet
9.7.2013 13:08
sitten vaan että siellä jotain muovisia ja liian isoja sikiöitä on näkyny, etkä vaan joudu laittaan niitä sokkolappusia tiukasti simmuille liian iljettävien tosiasioiden ja biologistieteellisten faktojen edessä. Mitä jos vaikka tutustut sikiönkehitykseen ja tuut sitten meuhkaan taas tota nukketeoriaas.

joo miksei
7.7.2013 23:37
kaikki murhat on merkkejä korkeimmasta sivistyksen tasosta. Uhrilla eli ns. "solumöykyllä"ei tartte olla mitään arvoo kun murhanhimoinen on vaan 'sitä mieltä'.

Murhaamisoikeus on sivistysvaltion ihmisoikeus numero 1!

buahhahhaaa ^^
11.7.2013 22:33
ja femakko pro-choice -tutkijoiden vääntelemä proppistörky se tursuilee taas tännekin :DDDD

" Isossa englantilaisessa aineistossa psykooseja oli synnytyksen jälkeen 1,7/1 000 ja keskeytyksen jälkeen selvästi vähemmän, 0,3/1 000."

Edelleen siis tutkittu vaan psykooseja ja kaikki lievemmät jätetty pimentoon :)) ja samalla lukuisat muut tutkimukset kertoo psyykkisistä ongelmista aivan muuta...

lässyn lää
12.7.2013 13:43
"Armoa ja ymmärrystä kaivataan jokainen, eikö niin? Luulen, että jokaisessa vaihtoehdossa nainen tarvitsee tukea."

Joo, tarviihan nekin sitä "ymmärrystä ja tukea" jotka hankkiutu lapsestaan eroon teippaamalla tukehduttaviin muovikääreisiin yhtenä äitienpäivänä... että sinne vaan paapomaan niitäkin.

"ei YK:n julistukset, sanakirjat"

kaikelta muulta ikävältä totuudelta paitsi siltä mikä sopii putkinäkösesti siihen omaan mieluisaan propagandaan :DDD
No onneksi enemmistö käyttää ihan omia aivojaan, sydämensivistystään ja inhimillistä moraaliaan siinä mikä on oikein ja väärin, kun ei se ihmisoikeuksia riistävä lakikaan sellasia määritä.

aiheellista joo
7.7.2013 22:33
" Kyllähän ruumiita poltetaankin ja oikeuslääketieteellisessä avauksessa myös sikiöt sekä kuolleet äidit paloitellaan"

Kuolleita ei yleensä olla tapettu eli niille ei olla tehty sellasta vääryyttä kun aborttien uhreille.

" vaikka hellariuskismiehen raiskaaman pikkutytön?"

Kerro nyt jo niiltä hätärynkkäyksiltä mitä nää pedofiilihölinät liittyy lasten kohtuun tappamiseen? Vai onko ihan vaan niitä omia orkku-fantasioitas?
Onko suosijasakki taas niin epätoivosta että huomioo halutaan viedä hädissään mihin tahansa muualle niistä omista "synneistä"?

ummista simmut vaan
13.7.2013 13:54
"me emme katso sanakirjasta"
"ei YK:n julistukset, sanakirjat"

kaikelta muulta ikävältä totuudelta paitsi siltä mikä sopii putkinäkösesti siihen omaan mieluisaan propagandaan :DDD
No onneksi enemmistö käyttää ihan omia aivojaan, sydämensivistystään ja inhimillistä moraaliaan siinä mikä on oikein ja väärin, kun ei se ihmisoikeuksia riistävä lakikaan sellasia määritä.

Väittiävät, että se on vain naisen ruumiin osa ja kasa epämääräistä solukkoa.
Ihan hirveätä on katsella kun pientä ihmistä paloitellaan ja revitään kappaleina ulos. 
 

Koleerikko.
4.7.2013 12:39
Aborttia jotkut käyttävät ehkäisykeinona. Niin mukava heilla on hurvitella, mutta vaikea kantaa lopputuloksen vastuu. Kyllä joillekin abortti on aika helppo. Joillakin on enemmän kuin yksi tai kaksi. Lääkäri ehdotti eräälle monia abortteja tehneelle sterilosointia. Hui, siitä voi saada tulehduksen, oli vastaus.

On sellaisiakin, jotka ennen uskoontuloa ovat tehneet abortin, mutta katuvat katkerasti asiaa.

teapot
4.7.2013 13:20
>On sellaisiakin, jotka ennen uskoontuloa ovat tehneet abortin, mutta katuvat katkerasti asiaa.<

Tämä on erittäin totta...
Ja myös moni ei-uskova katuu...

Väitän että abortista aina jää sisäinen haava, jonkinlainen moraalinen ja emotionaalinen trauma. Se on laadultaan fyysinen, psyykkinen ja viimekädessä hengellinen. Tämän trauman parantuminen käynnistyy uskoontulossa kun ihminen saa syntinsä anteeksi.

Sama pätee kaikkiin emotionaalisesti ja kokonaisvaltaisesti traumatisoiviin synteihin. Jumala ottaa katuvan lapsensa syliin ja johtaa eteenpäin...

Menneitä ei saa tekemättömäksi ja jonkin verran niillä on aina seurauksia, joita ehkä joudumme pitkäänkin kantamaan, joitain asioita loppuelämämme, mutta Jumalan armo antaa siihen voiman.

ei hyvältä näytä
4.7.2013 23:24
No oi tuo toimenpiteenäkään, kun katsoo videon, kovin mukava toimepide on. Ei ihme jos saa vaikka tulehduksen kun alapäätänsä revittää.

Nainenuskovainen
4.7.2013 13:17
Aloitusviestiin en voi sanoa kuin Aamen!

Ainoastaan synnin tunnustaminen synniksi mahdollistaa armon ja sovituksen vastaanottamisen, ja sovituksen ja armon vastaanottaminen tuo rauhan. Tällä tavalla vain totuus tekee vapaaksi.

Minua ihmetyttää sellaiset ihmiset, ja heitä on paljon, jotka suhtautuvat aborttiin sinänsä nuivasti ja kriittisesti, mutta täysillä kannattavat selektiivistä aborttia. Toisin sanoen heistä on kuitenkin ihan ok tuhota sikiö silloin, kun tämä lapsivesitutkimuksessa osoittautuu vammaiseksi. Vammaisten lasten abortointi on Suomen lain mukaan mahdollista huomattavasti myöhäisemmillä raskausviikoilla kuin abortointi yleensä. Mielestäni selektiivinen, valikoiva, aborttilaki on fasismia.

teapot
4.7.2013 13:58
Tuo on osittain kyllä vaikea kysymys... Mielestäni äidille tulee sallia oikeus vaikeasti vammaisen abortointiin. Eiväthän kaikki vanhemmat ole uskossa eivätkä siksi ymmärrä elämän arvoa. Enpä oikein tiedä... Vaikea kysymys siis kun yhteiskunnassa pitää kuitenkin turvata kaikkien oikeudet, myös niiden jotka eivät ole uskossa. Missä kohtaa vanhemman oikeudet voitaisiin asettaa sikiön "oikeuksien" edelle... Pitääkö vanhemmilla olla oikeus vaikeasti vammaisen lapsen abortointiin? Hmm.

Selkektiivinen abortti saattaa olla eräänlaista fasismia kyllä. Sen mukaan ainoastaan "terveellä" elämällä on merkitystä. Ajattelumalli luo pohjaa rodunjalostukselle, fasistiselle eugeniikalle. [ Tähänhän ollaan asteittain menossa geeniteknologian kehittyessä. Luodaan sperma- ja geenipankkeja joista varakkaat saavat ostaa haluamiaan ominaisuuksia istutettavaksi kohtuunsa? ]

Joka tapauksessa toisenlaista vaihtoehtoa tulisi aktiivisesti pitää esillä, niin että vammaistenkin lasten vanhempia rohkaistaisiin lapsen pitämiseen. Muutenkin luotan valistukseen ja oikealta arvopohjalta nousevaan elämän kunnioituksen esilläpitämiseen enemmän kuin lakimuutoksiin. Aborttilakia tulisi mielestäni tiukentaa mutta ei välttämättä kieltää aborttia kokonaisuudessaan.

Viestisi alkuosasta olen sataprosenttisesti samaa mieltä (armon tuoma rauha ja parantuminen) ja loppuosastakin (selektiivinen abortti fasismia) periaatteessa samoilla linjoilla.

Tässä linkki jossa asia on hyvin perusteltu (kohta 12, katso 01:37 - 01:53)
"- Sinäkin kuolet joskus. Onko tämä pätevä syy surmata sinut jo etukäteen? Onko se sitten pätevä syy surmata viaton ja puolustuskyvytön ihminen vain siksi, että se on tiellä?"

20 väitettä abortin puolesta selkokielellä 2/2 HD
www.youtube.com

Asiat selväksi meneillään olevasta kansanmurhasta, hyvä Suomen kansa. Aborttikysymys on todellisuudessa hyvin yksinkertainen, vaikka se yritetään tehdä julkisessa keskustelussa vaikeaksi ja monimutkaiseksi. Seuraavaksi esitämme lapsenmurhaamiskeskustelussa yleisesti esitettyä jargonia "suomennettuna" selkokielelle tai selitettynä. Osa 2.

Hieno elämänmyönteiden video, Nick Vujicic

http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE

HUH HUH HUH
4.7.2013 15:06
"Joka tapauksessa toisenlaista vaihtoehtoa tulisi aktiivisesti pitää esillä, niin että vammaistenkin lasten vanhempia rohkaistaisiin lapsen pitämiseen."

Tämä itseriittoisuuteen kaikkea korostava aika ei tue tippaakaan vammaisena syntyviä. Ainoastaan kauniit ja terveet ja rohkeat ovat menestyviä. Valitettavasti.

Jotenkin tuntuu vaikeasti vammaisen kohdalla, kuin antaisit jo valmiiksi huonot lähtökohdat koko elämälle.

Kun kerran on mahdollisuus 'vaikuttaa' geenien puhtauteen, 'muokata' tulevan lapsen kehoa ainakin perusmuodoltaan siihen mihin Jumala sen on tarkoittanut VIRHEETTÖMÄNÄ, niin miksi ei ??

On myös typeryyttä, jos nykytekniikkaa EI käytetä.

On typeryyttä jäädä keskiaikaiselle tasolle höpöttämään että 'nyt Jumala rankaisee', tai 'nyt Jumala ei salli tällaista', tai 'sen minkä Jumala minulle ja meille antaa - se meidän pitää nyt juuri tällaisena hyväksyä'.

Edellisenkaltainen uskomuksissa roikkuva typeryys on vain typeryyttä, mutta vastapainona tulee - tottakai - eugeniikka ja rasismi ja natsismi, jotka eivät sallisi minkäänlaisia virheellisyyksiä ihmisyydessä ja ihmisessä. Pois tällaiset! Paavalin sanojen mukaan.

Nainenuskovainen
4.7.2013 16:36
Jos abortinvastaisen argumentoinnin lähtökohdaksi otetaan ihmisyksilön elämän absoluuttinen arvo (joka perustuu Jumalan luomistyölle), ei voida hyväksyä myöskään vaikeasti vammaisen sikiön abortointia. Muutoin päädytään kysymykseen "eikö vaikeasti vammainen ihminen ole ihminen?" tai "eikö kaikkien Jumalan luomien ihmisten elämän arvo olekaan absoluuttinen?" tai "eivätkö kaikki ihmiset ole Jumalan luomia?" tai muihin vastaaviin (kristityn näkökulmasta) järjettömiin kysymyksiin.

Olen joskus filosofoinut, että vaikeasti vammainen ihminen viestii pelkällä olemassaolollaan tästä absoluuttisesta itseisarvostaan, ts. kun vaikeavammainen ihmisyksilö ei pysty olemaan esim. kansantaloudellisesti hyödyksi yhteiskunnalle, hän tulee olemassaolollaan kirkastaneeksi ihmisen itseisarvoisuutta Jumalan luotuna, eli arvoa joka ei palaudu hyötyyn.

noabortion
6.7.2013 09:57
http://www.kotipetripaavola.com/abortti.html#6b
teapot
4.7.2013 01:38
Katsokaa erinomainen ohjelma ITU-projektista. Viisasta puhetta. Rukoillaan Outi Papusen ja ITU-projektin puolesta.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=28295

Abortista selvinneen - aborttiklikalta vauvana pelastetun - Gianna Jessenin puhe

(youtube: Gianna Jessen Abortion Survivor in Australia Part 1)

tell-me-why
6.7.2013 11:05
Hollannissa ollaan jo niin "edistyneitä", että lääkäri saa vanhempien suostumuksella surmata jo syntyneen vauvan, jos vauva ei satu miellyttämään vanhempia, on siis vammainen. Hirvittää milloin tulee Suomeen tuo käytäntö. Kerran oli muuten lehdessä suomalaisen sairaanhoitajan kommentti, että kyllä häntäkin kerran hirvitti, kun sama nuori nainen tuli pyytämään (ja sai) aborttia jo viidettä (5.) kertaa. 
 
noabortion
10.7.2013 08:34
Abortin riskit naiselle. http://www.kotipetripaavola.com/abortti.html#8c 
 
aalto
6.7.2013 12:48
Katsoin tuon videon>" the silent scream",

ja järkytti todella. Ajattelin miten voidaan tehdä noin lapselle jotain saatanallista siinä on. Sorkitaan metallipiikeillä ja revitään kappaleiksi putkella imemällä.
Koulussa ei opetettu eikä opeteta todellisuutta ei varmasti suurin osa tekisi aborttia jos tiedettäisi kaikki. 2,2mm pituiselta on sydänliike mitattu ja sillä on kaikki tarvittavat mikrokoossa.
koulussa opetetaan evoluutiokehitystä jossa lapsi kävisi evoluutiovaiheet kalasta eteenpäin mikä on väärin. ja lapsi olisi vain joku tiedoton klöntti ei ihminen.

11vk lapsi

-täysin lapsen muoto
-hentoa hiusnukkaa ja kynnet kasvavat
-osaa kutistaa kulmia
-hymyilee
-liikuttaa käsiä ja jalkoja

Vielä kun raamatusta tiedetään Jumala on antanut ikuisen sielun lapselle joka voi kokea mitä ihmeellisimpiä asioita kohdussa, kun muisti alkaa vasta 3v. ei voida muistaa mitä on kokenut.

luuk1:15 Sillä hän on oleva suuri Herran edessä; viiniä ja väkijuomaa hän ei juo, ja hän on oleva täytetty Pyhällä Hengellä hamasta äitinsä kohdusta.
1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.

Kris Vallotton näki unen jossa istui Jumalan vieressä. Tältä valui kyynelet, hän näki maapallon alhaalta Jumala kuuli miljoonat abortoitujen lasten huudot.

Kris Vallotton's dream ( how God feels about abortion )

siirrettiin tänne kiljusabotöörin poistoon rääyttäväks... saa nähdä kauanko menee että tääkin täysin asiallinen alotus katoaa.....
 
(Menihän siihen peräti yli 4 kk!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti