"Uusi ihminen on tiellä?
ihmisarvo hukassa
25.8.2013 23:23
Palstalla usein puolletaan aborttia koska tuleva lapsi on tiellä: opiskelu kesken, perheolosuhteet, ei olla valmiita ottamaan vastaa uutta ihmistä, taloudellissesti on tiukkaa.
Jos tällä perusteella hyväksytään abortti, niin silloin votaisiin ajatella että muutkin meille "tiellä" ja elämää rasittavat henkilöt, sairaat ja vahukset voitaisiin eliminoida. No kyllä eutanasiaa kannattavat jo tähän pyrkivätkin.
Mihin ihmisarvo onkaan hukattu?"
------>
että näin...
31.8.2013 13:00
Voidaan puhua joko PASS, PAS, PAD tai PTSS. Kyseessä on trauma joka jää ihmisen sisään. Moni ei pysty sitä käsittelemään, koska kyse on sentään uuden elämän päättämisestä, ei leikkauksesta.
http://deakinscicomm.wordpress.com/2013/05/12/abortion-post-abortion-stress-syndrome/
voi voi XD
26.8.2013 21:50
"Miksikäs itse AINA syyllistyt tuohon muiden ihmisten henkilökohtaisita elämistä ja niiden kuvioista tietävä ja tunteva kohtaan? "
SINÄhän sen taas kerran alotit, harmittaahan se kun jäit noin nolosti rysän päältä kiinni :DDDD
jos sä intät että sulla ei oo tarumoja ja joku muu huomaa ne ja totee että niin muuten näkyy olevan, niin milläs mutuilet ja jankutijankuti todistat ettei oo :)))) sen sijaan kun suollat valheväitteitäs muiden perhe-elämien, naiskokemusten jne. puuttumisista, voit ryhtyä todisteleen ettei sellasia oo :) ainiin, et pysy :D olet pelkkä valehteleva luuseri säälipelle :)))
"Tajuatko miten säälittävä idiootti oletkaan?"
Tajuatko miten vedät koko sakkis lokaan näillä lapsellisilla haukkumispaskoillas? :DDDDD
Huomhuomhuom!!!!
Jälleen kerran abortin suosija ALOITTI henkilöön käyvän älyä halventavan törkysolvausnälvinnän!!
Siitäkin jäit jälleen kerran kiinni, mikä tosin ei oo sun vajukin tajunnantasollas mitenkään yllättävää. Olet NOLO ja niiin häpeäksi omallekin väelles :)))
ei jatkossa enää
31.8.2013 09:54
Jos lääkärit kertoisvat TOTUUDEN abortin haitoista.
http://www.aamuset.fi/naista-puhutaan/uutiset/suunniteltujen-raskauksien-keskeyttaminen-yleistynyt-turussa
ei jatkossa enää
30.8.2013 12:01
Ruotsissa näköjään tunnistetaan abortin aiheuttama trauma.
"Conclusions Although PTSD is rare among women who request an induced abortion, a relatively high proportion suffers from PTSS. Abortion seeking women with trauma experiences and existing or preexisting mental disorders need more consideration and alertness when counselled for termination."
http://scibite.com/site/library/2013_8/1/0/23978220.html
"kiperän tyhjentävää
Koville ottaa ja lujaa kirpoo taas näköjään kiljurynkyllä :))
Niin kauan kun mistään jumalista ei oo mitään todisteita, kyllä ne lapsipolot ihan IHMISTEN tappamia on.. ja vieläpä omien "äitiensä"... huhhuh, karmeeta!"
buahhahhaaaa
30.8.2013 15:57
Eihän tällästen "Eihän parisenttinen alkio ole vielä mikään ihmisYKSILÖ!" -naurettavuuksien moraalivajinen väittäjä oo mikään ihmisYKSILÖ ;DDDD
ei onnistuis
28.8.2013 19:22
"Lääkäri toteaa, että hoidoksi viivästyneisiin kuukautisiin on sovellettava tätä menstrual regulation-menettelyä."
tollanen luikertelu Suomessa. Täällähän todetaan aina ensin onko mitään raskautta ja alkioo/sikiöö (mm. ultrallakin tutkimalla), ennenkun aborttia aletaan "hoitaan".
Todennäkösin ja luonnollisin syyhän viivästyneisiin kuukautisiin on raskaus. Ei sitä vois jättää mitenkään huomiotta ja lakasta vaivihkaa maton alle.
luuletko liikoja?
28.8.2013 17:15
Hammaspeikkoa tai varttitonnaria muistuttavat telaketju-feministit tuskin kukaan "pistää paksuksi". Ehkä juuri sen vuoksi he ovat kateellisia raskaudesta tavallisille ja viehättäville naisille.
no kas yllätys :D
28.8.2013 16:58
"On aivan eri asia linkittää luotettavaan ja tiedemaailmassa tunnustettuun tutkimukseen"
eli niihin sulle mieluisiin, jo monet kerrat harhaanjohtaviks vääristelmiks osotettuihin femakkoproppistekeleisiin :)
"Onko siellä totuus, koska sinne voi linkittää? "
Missä täällä edes pelkkiä mielipiteitä on väitetty ainoaks totuudeks?
"uskontoon tai johonkin eksistentialistiseen filosofiaan."
Häh?? Missä mä mistään uskonnoista tai filosofioista olin puhunu? Joillekin vaan se alkeellisin perusbiologiakin tuntuu olevan liian tiukkaa palaa..
muistappa sitten
28.8.2013 14:35
"missä joku on samaa mieltä kuin sinä itse, ei se kuitenkaan tarkoita että se olisi totuus asiasta"
itekin tää seuraavan kerran paasatessas niitä harhaanjohtavia femakkopropaganda-"tutkimusten" massaposteja ym. sua miellyttäviä tekeleitä täällä hehkutellessas ;)
ei jatkossa enää
28.8.2013 14:25
Anteeksi kauheasti, että olen kuvitellut sosiologin olevan kiinnostunut abortti-ilmiöstä laajemminkin. Toisaalta eihän nämä tuoreet tiedot sovi niihin puolustuspuheisiin, joita olet täällä pitänyt.
Et ole vielä tajunnut sellaista asiaa, että se mikä tapahtuu maailmalla, se tulee tapahtumaan myös Suomessa, viiveellä. Pitää nähdä se mitä on ns. ilmassa.
Abortin vastaisuus lisääntyy koko ajan, USA:ssa klinikoita suljetaan vauhdilla. On tajuttu, että laillinen abortti ei tuo naisille mitään hvyää. Naisia alistetaan ja altistetaan haitalliselle toimenpiteelle. Tällaista ei voida hyväksyä enää tänä päivänä. Olisi keksittävä muita keinoja.
Mutta nämä on niitä laajemman perspektiivin ja tulevaisuuden asioita, päinvastoin kuin ne sinun menneisyyden tutkimustulokset. Puhumme siis eri kieltä.
ei jatkossa enää
28.8.2013 13:10
Et sitten lukenut tuota linkkiä jonka laiton Kenian tilanteesta.
Laillinen abortti tarkoittaa, että miehillä on laillinen oikeus panna naiset paksuksi, ja pakottaa ne aborttiin. Tämä on se karu totuus maailmalla, näin niin kuin laajemmasta mittakaavasta nähtynä.
Osaat kummasti väistellä näitä tämän hetkisiä tosiasiota. Kuuluu ilmeisesti sosiologin ominaispiirteisiin jämähtää jonnekin menneelle vuosikymmenelle
likaiset keinot
28.8.2013 12:12
"ei tarvi käyttää mitään korvaavia, laittomia keinoja - kuten naiset käytti ennen ja mitä naiset käyttää muualla, niissä sinun "muissa maissa". "
Eihän normaalit tervemoraaliset ihmiset käytä niitä lain tyrkyttämänäkään ja näin luikertele alhaisin konstein vastuustaan.
ei jatkossa enää
28.8.2013 10:36
Mielenkiintoista tietoa USA:n aborteista ja mitä Keniassa pitäisi tehdä.
"As for numbers, the figures went up. In 1963, there were 100,000 illegal abortions in the US. That number went up to 750,000 legal abortions in 1973 and hit a high of 1.6 million in 1996. Ever since it was legalised, more than 54 million abortions have been carried out.."
"There are many untold stories of the hurt it has caused among women, from post-abortion trauma to suicides. A recent case that saw an abortionist called Dr Kermit Gosnell condemned for abortion-related crimes speaks volumes. We need to learn from others and avoid making the same mistakes."
"Making a case for legal abortion in Kenya should be a no-no."
http://www.nation.co.ke/oped/Letters/Lets+learn+from+America+where+cases+increased+after+abortion/-/440806/1970854/-/qr6f3v/-/index.html
ei jatkossa enää
27.8.2013 22:50
En tiedä oletko mies vai nainen, ja oletko itse tehnyt abortin tai painostanut vaimoasi sen tekemään, mutta jostain syystä missiosi on raivokkaasti puolustaa naisten aborttioikeutta. Ehkäisyn puolesta et ole tainut puhua kertaakaan.
Nythän muualla, esim. siellä sinun inhokkivaltio USA:ssa myös köyhät naiset pääsevät ehkäisyvalistuksen piiriin. Eli muissa maissa aletaan ymmärtää, että valistus ja ehkäisy on ne ainoat oikeat menetelmät, ei abortti.
Minun maailmani ei ole synkkä ja toivoton, koska olen päässyt asian yli. Sinulle taitaa naisten aborttioikeus puolestaan antaa erityistä toivoa ja mielihyvää.
niinpä tietysti :D
27.8.2013 22:29
"Nimen omaan ovat."
Niinhän sinä sen haluat kuvitella vaikka useat maat osottaa aivan muuta :) se on kiva aina uskoo se mikä miellyttää ja huvittaa.
"Nämä ovat tiukkojen aborttilakien maiden erityispiirteitä"
Niin, sun mielestä ja mutuilla.
Kaikki paha johtuu tietenki aina ja kaikkialla aborttikielloista ja hyvä taas vapaasta mukavuusabortoinnista :DD
Mutta mitäs muutakaan voisit jotta voit taas julistaa sitä aborttia ylistävää propagandaas muka-hyvälläkin syyllä. Ihan naurettavaahan toi on vaikket ite edes taida tajuta sitä. Kukaan tervejärkinen normi lukija ei vaan usko sua.
"Tällaista naisten ja lasten helvetti-hallintoahan meille on kansalaisaloitteilla ollut ajamaassa eräs palstalla kirjoittava KD-kuntapoliitikoksi yrittänyt. "
Ja sama kunnianloukkauksiksin yltyny paskamyrsky senkun jatkuu vaan? Enää sentään et uskalla mainita henkilöä nimeltä ja solvata kyykyttäjä-fanaatikoksi ja mitä kaikkee :)
Ja mistäs sä edelleenkään voit olla edes varma että kyseessä on sama henkilö joka täällä on kirjottanu? Niin, et mistään.
ei jatkossa enää
27.8.2013 21:56
Sinähän sitä mukavuusaborttia täällä jatkuvasti hehkutat. Sitä se käsittelemätön trauma aiheuttaa.
Abortti, laillinen tai laiton, ei ole tuonnut parannusta naisten asemaan, se antaa pelkästään miehille oikeuden olla huolehtimatta ehkäisystä.
Tämä on miesten maalima valitettavasti, ja naisten elämä ei tule parantumaan aborttien myötä, vaan siten, että asenteet muutuu. Mutta vaikea niitä asenteita on saada muuttumaan, kun traumatisoituneet naiset ylistää aborttioikeutta. Onkohan tässä kyse jonkinlaisesta Tukholma-syndroomasta?
Ainoa toivo taitaa olla siinä, että tämä maapallo saastuu niin pahoin, on kaikenlaisia hormonihäiritsijöitä, kännykkäsäteilyjä sun muuta, että saadaan miiehet hedelmättömiksi.
aha.
27.8.2013 21:43
Niin että Suomessakin ja muutamassa muussa on vähän heikommat kaikki oikeudet kun esim. Ruotsissa, ja Färsaarillakin niin heikkoo että :) ja sitten vielä näissä muissa missä jopa kokonaan kielletty tai kunnollisen tiukka ( Maltalla, Irlannissa, Portugalissa ja Puolassa).
"on lasten ja naisten oikeudetkin huonot. "
Ihan turha vetää näitä "lasten ja naisten muutkin honot olot ja olemattomat oikeudet" aina yks yhteen aborttilakien kanssa, kun ne ei toisistaan riippuvia ole.
ei jatkossa enää
27.8.2013 16:37
"On pakko keksiä parempia ehkäisykeinoja, ja myös miesten asenteen on muututtava. "
Eli tämä on se asia johon on tähdättävä, vaikka moni täällä sen abortin perään niin hirveästi hinkuaakin.
Mutta siihen asennemuutokseen voi hyvinkin mennä se 40 vuotta, koska täällä varsinkin oikein halutaan niitä abortteja tehdä (traumatisoituneet naiset vaativat niitä lisää). Toivottavasti edes muualla maailmassa ollaan fiksumpia.
mistä sä muista tiät
27.8.2013 16:20
"Kaikki kun niitä eivät saa, vähemmistöä he, jotka saavat. Ja kuinka voi edes tuntea/luulla murhanneensa, kun täysin laillisessa toimenpiteessä poistetaan muutaman sentin mittainen klöntti?"
Oishan se toki ikävämpää myöntää rehellisesti että oma lapsihan siinä abortissa tapetaan, olipa miten pikkunen tai minkä näkönen sillä hetkellä tahansa.. parempi vaan aatellakin pakkomielteisen kylmästi mahdollisimman inhottavaks "limaklöntiks, loiseks, kasvaimeks" jne.
proppisvääristelyä
27.8.2013 15:32
"hyvin harva saa jotain seurauksia"
Hyvin harva? Mihin ne lukuisat tutkimuset taas kerran unohtu... ja eihän kaikki tuu edes koskaan ilmikään.
"Esimerkiksi synnytyksen jälkeinen masennus on joka viidennellä"
Vai pyritkö sekottaan nyt synnytyksen jälkeiseen, täysin normaaliin ja tavalliseen alakuloon, joka on lyhytaikainen ja johtuu ihan hormoonitason romahduksesta?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00505
>Noin 10–15 %:lle synnyttäneistä kehittyy kuitenkin synnytyksen jälkeinen masennustila> eli melkein puolet vähemmän mitä väität.
Sen sijaan abortin henkiset vauriot on pitkäkestoisempia, usein loppuelämän, eikä ilmene monillakaan läheskään heti.
"Synnytyksellä ja raskaudella on paljon haittoja ja riskejä naisten terveydelle."
Kuten on myös abortilla, etenkin niitä henkisen puolen, olipa steriiliabortti tai ei.
ei jatkossa enää
27.8.2013 12:29
"Tuleva lapsi on vasta potentiaali, ei mikään lapsi, joka on tiellä. Lapsi voi toki tulla tielle ja abortilla tämä tietenkin estetään."
Tällä perusteella ei laillista aborttia tulla tulevaisuudessa enää myöntämään. Lääkärit eivät voi altistaa naisia toimenpiteelle, jolla on niin haitalliset seuraukset.
On olemassa lääkärin etiikka, ja vaikka uusi tutkimustieto olisi kuinka epämiellyttävää tahansa, niin lääkärit eivät voi sulkea silmiään tosiasioilta. Eli abortista tulee hyvin poikkeuksellinen toimenpide. On pakko keksiä parempia ehkäisykeinoja, ja myös miesten asenteen on muututtava.
Jossain oli kyllä pessimistinen arvio, että nyt on menty 40 vuotta laillisen abortin keinoin, ja asennemuutos tulee viemään seuraavat 40 vuotta. Toivottavasti ei.
himot jyllää
26.8.2013 20:23
Onneksi sentään useimmat kunnioittaa lastensakin elämää alusta lähtien, ettei abortillakaan tappaminen tulis kuuloonkaan... toisin kun eräillä joilla ne itsekkäät, onnen autuuteen vievät (?) murhanhimot liiskaa lapsiparan koko ihmiselämän.
"Minusta sun pitäisi ensin hankkia kokemusta asiasta eli perhe-elämästä tai lapsista, tai ylipäätään naisista"
Mutumeedion palloineen taas vauhdissa vai? :D
Terveisiä vaan sinulle Kaikkien Muiden Ihmisten Henkilökohtaiset Elämät ja Sen Kuviot Tietäen ja Tuntien. ;D
"Sellaiselle, joka joutuisi luopumaan kaikesta eli
työpaikasta, koulutuspaikasta, terveydestään, itsenäisyydestä, muiden lasten hyvinvoinnista, elämästään, hyvinvoinnistaan ja ihmissuhteistaan jne jne"
Onneksi enemmistölle jotkut toisarvoset seikat ei ole mitään lapsen elämän rinnalla..
Perusasioita..
26.8.2013 12:35
Lapsi ei ole olikunukke, vaikka aborttiväki haluaisi niin kuvitella ja itseäänkin epätieteellisellä jargonilla pettää.
Lapsi ei myöskään ole mielipidekysymys vaan biologinen ja sosiaalinen tosiasia. Kun äidin kohdussa kasvaa lapsi, ei kyse ole mielipiteestä tai tunnelmoinnista.
Heikkoa ajattelua sekä vielä heikompaa moraalia on rinnastaa lapsi tavaraan, ideologiaan tai mukavuuksiin ja lopulta tapaa lapsi oman voiton (näennäisessä) tavoittelussa. Tämä on stalinismia.
Stalinisti on hän, joka pitää itseään yli-ihmisenä suhteessa lapseen ja lyö laimin vanhemman velvollisuuden huolehtia ja suojata lastaan.
Aborttiterroristi on hän, joka tappaa lapsensa saadakseen itselleen hyötyä.
kysy itteltäs
26.8.2013 12:40
"näet munasolun ja syntyneen ihmisen samanarvoisena"
miksi teet tyhmiä vertauksia, ja väännät väkisin ihmisyksilöä sukusoluksi?
"lukuunottamatta tietenkin naispuolista, lisääntymisiässä olevaa yksilöä? "
...ja näitä naurettavia kärjistelyjäkin vielä.. Lapsia suojelevat kannattaa tasapuolisia oikeuksia kaikille mahdollisimman pitkälti, kun taas abortteja hehkuttavat kiihkoaa mielivaltaista tappamis"oikeutta" jolla sortaa heikompiaan.
"prolife amerikassa oikeuttaa ja toteuttaa aborttilääkärien murhat."
Ihanko hatusta repäsit taas tänkin valhesyytökses? Missä pro-lie onkaan kannattanu mitään murhia? Entä miten oma sakkis pro-murderit oikeuttelee syntyneidenkin eli aborttia vastustavien murhat? Niin, kun ovat "väärää" mieltä... sillä perusteellahan monet suosijakiihkot täälläkin manaa kuolemaa lapsia suojeleville.
"hedelmöittynyt munasolu merkitse naiselle lasta vaan alkanutta raskautta, ei olemassa olevaa lasta."
Kyllä se vaan useimmille eli niille tuntuu merkitsevän jotka ei aio eikä voisi tappaa lapsiaan.
"Raskaus menee usein keskenkin"
Sillon lasta ei ole tapettu, kuten abortissa.
suunta heikko
26.8.2013 11:19
"Missäs synnyttämään pakottaminen sitten on julistettu oikeudeks?"
Oikeus ELÄÄ on julistettu syntymättömillekin. Murhaajat saa teljetä vankilaankin vaikka se onkin vapaudenriisto ja niille kuinka kurjaa. Sillä kun on tarkotus suojella toisten arvokkainta ihmisoikeutta, eli elämää.
"Empä ole sen kummemmin perehtynyt"
Eli eipä vaan toteudu, om se "kumma".. mutta erittäin oikein.
"Silloin yli 40 vuotta sitten se sivistys vasta alkoikin"
Höpöhöpö. Se oli juuri niitä historian pimeimpiä ja häpeällisimpiä taantumuksia vuosisatoja taaksepäin. Lapsista tehtiin joidenkin itsekkäiden kuolemaan orjuuttajien lainsuojattomia uhreja.
Stalinismia 2013
26.8.2013 11:08
Mukavuusabortti kuuluu fasistiseen ja stalinistiseen toimintatapaan, jossa "tiellä" olevat ihmiset surmataan. Murhaamista perustellaan täyttä humpuukia olevilla yli-ihmis- ja etujoukko-opeilla. Vuonna 2013 aborttiväki yrittää väittää vakavalla naamalla, ettei lapsi äitinsä kohdussa olisi ihminen. Tämä osoittaa miten mielipuolisella ja väkivaltaisella pohjalla mukavuusaborttijärjestelmä on.
a right to abortion?
26.8.2013 10:41
Totuus abortista ja feminismistä. Abortti ei ole tuonut naisille sellaista vapautta, jota feministit on ajaneet. Päin vastoin se on vapauttanut miehet vastuusta.
http://www.cleveland.com/opinion/index.ssf/2013/08/promoting_a_right_to_abortion.html
taitaa olla
26.8.2013 09:58
"Ja loput hoitaa abortti niillä jotka eivät halua vahinkoraskautta jatkaa loppuun."
marginaali vähemmistössä nekin jotka tappaa lapsen kun maailmaan tahtova sinnikäs taistelija on tullu ehkäsynkin läpi.
"Aborttiin on edelleen jokaisella oikeus, mutta ketään et saa pakottaa synnyttämään."
Höpö höpö. Tappamista ei oo missään koskaan julistettu minkään sortin ihmisoikeudeks, toisin kun lapsenkin oikeus elää. Ja mites toi sun ylistämä tappamis"oikeus" esim. Puolassa toteutuukaan?
"Täällä ollaan sen verran sivistyneempiä,"
Sivistyksestä ollaan valovuosien päässä niin kauan kun arvottomien murhanhinkujen annetaan polkea toisten ihmsoikeudet totaalisesti lokaan. Yhteiskunnan sivistyksen taso ilmenee siinä kuinka se kohtelee heikoimpia jäseniään, ja ei ole mitään hurraamista brutaalille keskiajalle taantuneella Suomellakaan ollu yli 40 vuoteen.
joopa joo
26.8.2013 09:34
"Jokaisella naisella nyt vaan sattuu olemaan oikeus turvalliseen aborttiin,.."
Vai turvalliseen? Odottelemme päivää, jolloin lääkärikunta joutuu tunnustamaan, että naisille on tehty laillisesti toimenpiteitä vuodesta - 70, jotka onkin osoittautuneet haitalliseksi naisen psyykkeelle.
niin, vielä
26.8.2013 09:34
vaan eipä ois ollu kauaa vaikkei ainuttakaan kuvottavaa suosintasontaakaan ilmotettais... on se sen verran monet kerrat nähty. Kuten taas tänäkin aamuna härikkörääky oli käyny jo varhain kitisemässä vastustajien viestejä vaikkei mitään suosintatörkyjä oltukaan ilmotettu.
"Miksi sitten käyttää ehkäisyä ollenkaan, jos raskauden joutuu joka tapauksessa jatkamaan loppuun?"
No miksei? Valtaosallahan ne kuitenkin toimii hyvin ja estää koko raskauden.
Jokaisella lapsella on Yk:n julistama ihmisoikeus elämään jo kohdussa. Abortti on ihmisoikeusrikos julmimmasta päästä, ei se että velvotetaan säästään toisen elämä. Onneksi kukaan tappamista suosiva kiihkokaan ei tätä oikeutta kykene kumoamaan vaikka nauttivatkin lasten alistamisesta kuolemaan ja elämänoikeuden väkivalloin riistosta. Monessa muussa maassa sentään kunnioitetaan lastenkin oikeuksia paremmin, vaikka omanapaset murhanhingut vinkuis mitä.
lastenalistajat
26.8.2013 09:10
Turha taas nyyhkiä marttyyri-räyhärääyn, joka runkuttaa kaikki vastustavat viestit poistoon joka tapauksessa :DDD
lapsella oma keho
26.8.2013 09:07
Lisääntymisestä voi tosiaan päättää siinä vaiheessa kun ryhdytään seksiin, vai ryhtyykö ollenkaan. Kun lapsi on jo olemassa siellä kohdussa, on turha enää miettiä lisääntymistä joka on jo tapahtunu. Voidaan miettiä enää tapetaanko vai ei. Valtaosalle toki ei tulis mieleenkään arpoa lapsen elämällä. Yli 96% aborteista on pelkkää itsekästä mukavuudenhalua, jollonka siis tosiaan lasta ei ole mitään hyvää syytä eliminoida.
*****
(Alotuksesta Miksi minä en hyväksy aborttia kitistyä)
tiedät sisimmässäs
10.9.2013 15:40
kuten muutkin kalmankiihkot, että lapselle ois tässäkin tapauksessa ollut ainut oikea ratkaisu ja parasta jatkaa elämäänsä.
Hyvää ja laadukasta elämää vaan siellä syyllisyystraumojen suon syövereissä ja muiden mömmöjen huuruissa. Ehkä ne auttavat sinua jälkiabortoimaan ittes, koska se on ainoa oikea ja paras ratkaisu enää tässä vaiheessa mitä voit tehdä.
motiivi tarjolla
30.8.2013 13:29
"Pitäiskö meidän mielestäsi synnyttää jo huumeista kärsinyt lapsi tälläiseen elämäntilanteeseen?"
Sinun on nyt korkea aika muuttaa elintapasi terveellisiksi ja alkaa elää kunnollista elämää. Mikä voisi olla suurempi ja tärkeämpi syy kuin oma lapsi ja turvallisen elämän rakentaminen hänellekin? Tai sitten voit myös antaa lapsesi jatkaa elämäänsä jossain häntä kauan kaivanneessa adoptiokodissa.
Jos lapsi on kärsinyt jo pysyvästi käyttämistäsi myrkyistä, selviää vauriot kyllä myöhemmillä viikoilla. Lapsi on kuitenkin ensimmäiset raskausviikot melko suojassa ympäristön haitoilta.
ei-takinkääntäjä
25.8.2013 20:37
"Tunnen myös
25.8.2013 18:30
erään henkeen ja vereen aborttia "murhana" vastustaneen, jonka mielipide muuttui taikaiskusta ikäänkuin"
Joo, yhden "sun tunteman" perusteella onkin hyvä liputtaa yleistyksiä :D
kummasti vaan
25.8.2013 12:43
suosijakiihkot on korppikotkina raakkumassa raivoräyhäämisiään vaikka "ei edes kiinnosta" XDDDDD
(Vanhasta ketjusta, jossa suosijatrolli leikki raskaana olevaa 14, ..eiku 15-vuotiasta :D katosi myös melkosesti tavaraa etusivulle noston jälkeen..)
noniin,
22.6.2011 08:55
tiedät itsekin (vaikka olet "vasta" 14, profiilisi mukaan tosin 15) miten väärin olet tekemässä ja kenelle. Olet harrastanut aikuisten leikkejä, ja nyt on tullut aika kantaa niistä vastuusi. Ei todellakaan kannata menettää mielenrauhaansa ja hankkia lapsen tappamisen traumoja loppuiän taakakseen, jos luet palstaa niin huomaat miten vakavia seurauksia sellainen aiheuttaa aikuisille naisillekin! Järkevää on hankkiutua nyt neuvolaan ja sitä kautta vaikkapa nuoriso- tms. ensikotiin joka auttaa sinua eteenpäin lapsesikin edun ja elämän huomioiden. Muista myös että surmaamisoperaatiossa jtakin voi mennä aina pieleen, etkä muutenkaan voi koskaan tietää saatko sitten enää myöhemmin lapsia kun niitä haluaisit.
ElävänäSyntynyt
22.6.2011 20:17
Olet todella nuori, mikä tietysti monien mielestä on riittävä syy aborttiin. Kuitenkin asia tuskin on niin mustavalkoinen. Nuoruuteen liittyy myös herkkyys ja kykenemättömyys kantaa vastuuta suurista päätöksistä. Aborttiin ryhtyminen on erittäin suuri päätös ja siinä joutuu ottamaan vastuun toisen ihmisen surmaamisesta. Lukiessani juttuasi päällimäinen huolesi on se, että muut eivät saisi tietää. Kuitenkin tässä vaiheessa varmaan helpompaa olisi kertoa esimerkiksi äidille asiasta. Jos teet abortin ja kannat sitä salaisuutta mukanasi tulee se melko varmasti varjostamaan koko nuoruuttasi ja tie kohti aikuisuutta ei ole kevyt kulkea. Parasta tosiaan olisi nyt ensimmäisenä puhua äidille. Huomaan että kykenet näkemään raskautesi oikeassa valossa, eli siinä että kannat omaa lastasi. Vaihtoehtoja abortin lisäksi on monia ja tuskin yksikään niistä on yhtä raskas ja lopullinen kuin päätös lapsen surmaamisesta. Voit kantaa lapsen ja antaa adoptioon. Tai voit puhua perheesi kanssa jos he yhteisvastuullisesti auttaisivat sinua lapsen kasvattamisessa. Eivät nämäkään asiat helppoja ole, ja joudut tässäkin kovaan vastuun eteen. Erona vaan on se, että näissä asioissa muut voivat jakaa vastuuta kanssasi ja auttaa sinua. Aborttipäätös ja sen kokeminen jää täysin sinun yksin koettavaksesi. Ystävien tuki voi auttaa, mutta silti sinun on itse asian kanssa pystyttävä elämään loppuelämäsi.
Itsellesi parhaan palveluksen teet jos annat lapsesi elää. Kyllä ihmiset ovat ennenkin lapsia nuorena saaneet, ei elämä siihen lopu:) Tsemppiä ja jaksamista sinulle:)
Puoli vuotiaan äiti
22.6.2011 22:50
Hei, otan osaa ahdinkoosi, mutta suosittelen ottamaan todella hyvin selvää abortista ennen sen tekoa, sillä se ei ole mikään pieni ja kevyesti unohdettava juttu. Mieheni teki abortin (siis päätyi naisen kanssa tähän ratkaisuun yhden yön suhteen johdettua raskauteen), eikä ole päässyt yli, vaikka siitä on 8 vuotta ja on saanut terapiaa. Hän kokee syyllisyyttä ja kokee olevansa murhaaja, ja asia vaikuttaa monella tavoin avioliittomme.
Osoitteesta www.ituprojekti.net annetaan tukea ratkaisusi miettimiseen. Sieltä saa myös apua ja tukea, jos päätät pitää lapsen tai antaa sen adoptioon.
On hyvä tietää, että tutkimusten mukaan jopa 59 % abortin kokeneista naisista saa eri asteisia psyykkisiä ongelmia. Masennus, katumus, syyllisyys ja itsetuhoisuus ovat yleisiä reaktioita. Rektiot ovat sitä voimakkaampia, mitä epävarmempi henkilö on ollut abortista. Tutkimusten mukaan myös itsemurhariski kasvaa kolmin, jopa 9-kertaiseksi abortin kokeneilla. Eli on tosi hyvä, että mietit etukäteen noita riskitekijöitä. Abortti ei ole myöskään fyysisesti pikkujuttu. Se on 9/10 henkilöistä kivulias ja sisältää komplikaatioriskejä.
Mutta tärkeintä on, että voitko kuvitella eläväsi loppuelämäsi sen tietoisuuden kanssa, että olet antanut kuolemantuomion tuolle pienelle suojattomalle ihmiselle kohdussasi? Tässä vaiheessa hänen pieni sydämensä on lyönyt jo monta viikkoa ja kädet ja jalat alkavat näkyä. Lapsen saaminen noin nuorena ei varmasti tule olemaan helppoa, mutta varmasti selviäisit siitä tuen avulla. Sisarestasi voisi olla tukea tilanteeseesi. Rohkaisen sinua pitämään lapsen. Hänestä tulee olemaan sinulle varmasti vielä paljon iloa!
äitisi luultavasti
22.6.2011 23:45
ajattelisi että tämä lapsesi on nyt tarkoitettu tulemaan, kun itse on kokenut noin surullisia vastoinkäymisiä. Mietippä miltä äidistäsi se tuntuis kun sais tietää että olisit saanut suuren lahjan, perheeseenne uuden ja odotetun jäsenen mutta sinä päätitkin surmata sen ihan omasta halustasi?! Lapsi joka nyt kohdussasi elää ja kasvaa on äitisi lapsenlapsi. Et siis ainoastaan riistäisi lapsesi koko elämää, vaan myös äidiltäsi lapsenlapsen. Omasta mielenrauhastasi puhumattakaan..
Tiedät itsekin että on turhaa vakuutella väkivaltaisen kuoleman olevan lapsellesi mitenkään "parasta". Haluatko elää tuossa valheessa ja itsepetoksen suossa koko loppuelämäsi? Vauvasi paras on nyt ja seuraavat kuukaudet sinun lämmin ja elämän antava kohtusi, ei kylmä viemäri tai silppurimasiinan biojätepönttö.
no itsekkö
22.6.2011 23:56
sitten haluat katsella tästä eteenpäin sut aborttiin viekotellutta ilmeisen velttoa ja epämiehistä vätystä? Onko sellanen tosiaan lapsesi koko elämän uhraamisen arvoinen?? Sellasella et tee mitään etkä mitään menetä jos lapsen elämän takia jättää! Luuletko todella voivas turvatua tollaseen vastuusta luistajaan muissakaan asioissa? Lastasi et saa enää koskaan takaisin ja todennäkösesti noin heikko "suhde" tulee päättyyn kuitenkin ennemmin tai myöhemmin. Saat myöhemmin paljon parempaa seuraa ja lapsellesi isäpuolen. Miehiä tulee ja menee mutta lapsesi on ainutlaatuinen jo nyt. Voit miettiä haluatko esitellä itsesi miehille myöhemmin lapsestasi ylpeänä, sinnikkäänä nuorena äitinä vaiko onnettomana ja lapsensa surmaamista katuvana hermorauniona. No, tuskin tuossa jälkimmäisessä tilassa mitään kunnollisia miehiä enää tuleekaan saamaan..
Minutkin uhattiin jättää teininä samassa tilanteessa ja aborttipainostusta sateli, mutta tulin onneksi ajoissa järkiini ja kun kerroin suoraan että siitä nyt vaan tulee jonkun biologinen isä ja antaa heittää sitten jos haluaa, niin toisin kävi. Muutimme yhteen eikä abortista puhuttu enää koskaan.
ottakoon
23.6.2011 00:11
vastuun tekemisistään ja aikuistukoon raskauden myötä kun sinne aikuisten leikkeihinkin piti päästä. Ei tässä kukaan oo pakottamassa lapsesta vastuun ottamiseen, mutta senhän välttääkseen lasta ei toki tarvi tappaakaan..
mutumutumutumutu
23.6.2011 00:23
Hyvässäkin suhteessa voidaan päätyä aborttiin ja suhde voi säilyä hyvänä vielä senkin jälkeen. Kaikkia miehiä ei myöskään rupea inhottamaan nainen, jonka kanssa yhdessä molempien elämään liittyviä ratkaisuja tehdään. Sinun yleistyksesi on taas ihan turhaa mutuilua vaan :)
ihan samaa
23.6.2011 01:43
itsekkyyttä kun aikuisilla akoillakin jotka selittelee omia mukavuudenhalujaan "lapsen parhaaksi" ym. naurettavan valheellista passkaa!!
Turha itkeä kun monet aikuiset yrittää saada vaan järkee sun päähäs, joka meni nyt alkuun nähden ilmeisesti vielä enemmän sekasin joidenkin omissa traumoissaan kierivien tappamishoukutteluista. Normaalit aikuiset ei halua auttaa lapsen surmaamisessa ja yritä houkutella nuoria tyttöjä hankkimaan loppuiän syyllisyyttä, katumuksia ja tuollaista totuudet kieltävän itsepetoksen noidankehää.
Puoli vuotiaan äiti
23.6.2011 00:43
Ota yhteyttä lähimpään neuvolaan ja varaa aika. Sieltä neuvovat, miten edetään abortin suhteen.
Olen samaa mieltä kanssasi, että et ole kypsä äidiksi. Mutta jos pikkuinen vatsassasi saa valita, hän ottaa mielummin epäkypsän äidin kuin kuolee. Hänelle kuolema ei ole paras vaihtoehto. Toivon, että itsesi takia säästäisit hänet, ja annat vaikka adoptioon. Lapsesi saisi elämän ja rakastavat vanhemmat eikä sinun tarvitsisi kokea omantunnon tuskia. Jos poikaystäväsi oikeasti rakastaa sinua, hän ei jätä sinua lapsen takia.
pikku h
24.6.2011 14:42
tiedän naisen,joka oli 14 v,kun sai pojan.sen jälkeenkin hän oli kova bilettämään. nyt 38-vuotiaana hän on jo mummi ja naimisissa lapsensa isän kanssa.
tiedän myös abortin tehneen naisen.hän muistelee usein,et nyt lapsi ois sen ja sen ikäinen.
itse päädyin pitämään lapsen,vaikka oli yxinhuoltajuus edessä.en olisi psyykkisesti kestänyt aborttia.olen hyvin herkkä ihminen.
vai kannattas,,
25.6.2011 00:27
etpä paljoo tuu ajatelleeks kun suosittelet jonkun ottaan lapsen tappamisen ja jo noin nuoresta tunnoilleen.. vaikka ethän sä "miehenä" näistä jutuista niin paljoo tajua. 15-vuotiaan pitäis kuitenkin jo tietää mikä on oikein, mikä väärin...kokonaisen ihmiselämän riisto mukavuudenhalujen takia tai ikään vedoten ei voi olla mitenkään oikeinkaan, vai?
Puoli vuotiaan äiti
15.7.2011 18:14
"Abortti olisi järkevin ajatellen myös syntymätöntä lasta, se osoittaa, että välität".
Miten se, että lapsi pilkotaan ja tapetaan kohtuun ja häneltä riistetään mahdollisuus elmään (niinhän abortissa tehdään) voisi olla välittämistä ja lapen kannalta parasta? Jokainen lapsi on toivottu; jokaiselle olisi rakastava koti, jossa lapsi saisi hyvän elämä, lapsettomat pariskunnat jonottavat näitä adoptioon annettavia lapsia. Aborttia ei voi IKINÄ perustella lapsen parhaalla.
Kuka meistä olisi halunnut tulla abortoiduksi, jos vaihtoehto olisi ollut saada elämä ja kasvaa rakastavassa perheessä??? Jos ei itse olisi halunnut tulla tapetuksi kohtuun, ei pidä väittää että se olisi parasta jollekin muulle: "Tehkää toisille niinkuin haluaisitte itsellenne tehtävän."
itserakkautta
26.6.2011 12:54
mukavuusabortoijilla tosiaan riittää ihan liiankin kanssa.. muusta ne sitten ei tunnu tietävänkään. Jotkut on kuvannu aborttia niin, että päinvastoin, eivät enää pidä itsestään niin paljoa ja jokin osa naiseudesta kuoli abortin mukana...
"Ja antakaa naisihmisen tehdä omaa kehoaan koskevat päätökset itse."
No kun se nyt vaan ei koske pelkästään sen kehoa!! Vaan paljon suuremmassa määrin lasta ja koko elämää jonka siinä menettää! Tollasta ei vaan oo kenenkään pakko hyväksyä ja saa sen myös vapaasti kertoa. Niin että jätä julkisten palstojen lukeminen jos et muiden mileipiteitä teostas kestä.
miks ei?
26.6.2011 13:02
"Ärsyttää ihmiset jotka pitävät aborttia ihmisen tappamisena."
Sitähän se nyt kuitenkin ON, etkä tästä biologis-tieteellisestä totuudesta mihinkään pääse.
"lopujen lopuksi siinä pilaisi vaaan oman ja luultavasti lapsen elämän koska ei pysty tarjoamaan hänelle kaikkea sitä mitä hän ansaitsisi."
Paljon todennäkösemminhän siinä käy noin jos tappaa lapsen. Kärsii mielenterveysongelmista koko loppuiän, ehkä vielä 70 vuotta...puihumattakaan lapsen totaalisesta elämän pilaamisesta - TAPPAMALLA!!
"Mieluummin olen tasapainoinen aikuinen nainen joka pystyy tarjoamaan parhainta mahdollista hoivaa lapselleen ja vastuuntuntoa. "
Kummallista, ettet nyt oikein vakuuta.. ei kuulosta kovin tasapainoselta jos joutuu kiistään tosiasioita ja puolusteleen ja selitteleen tekemisiään tollasella epätoivolla.
"Meillä kaikilla on oikeus omiin mielipiteisiimme mutta ketään ei saa tuomita valintojensa perusteella"
Ja sitten joidenkin mielestä niitä mielipiteitä ei sais kuitenkaan tuoda julki koska se juuri on sitä "tuomitsemista"! Vaikka turha se on omista valinnoista muita syyttää.. ne tuomitsee vaan itse itsensä. Puhumattakaan minkälainen tuomio lapselle annettiin... !!
Useimmat onneksi tietää että on parempi ajatella ajoissa myös inhimillisellä sydämellä eikä pelkillä kylmäävillä järkiseikoilla. Sillon ei tarvi myöhemmin katua omatunto riekaleina.
eiköhän sen
12.7.2011 19:24
vakavimman tuhon aiheuta kuitenkin ne väärät teot jotka tulee ihan itse valittua, ja sitten vielä tollaset sun kaltaset niihin yllyttäjät jotka rypee siellä omissa syyllisyystraumoissaan ja haluaa mahdollisimman monen muunkin sinne samaan suohon, ja murhaamaan henkisesti itsensäkin ja riipimään omantuntonsa viemäriin lapsen mukana. Tosiasioiden hyssyttely se vasta tuhoa aiheuttaakin, raaimmin tapettaville lapsille.
jonkunhan
12.7.2011 23:57
tässä valheita ja lapsen tappamiseen 'tuen antamista' (yllytystä) täyteen kylvetyssä suossa täytyy niitä totuuksiakin tytölle antaa! Tuolla tytöllä on/oli vielä mahdollisuus olla pilaamatta koko loppuelämäänsä aborttisyyllisyydellä ym. traumoilla, syyttäköön itteensä ja valintojaan sitten jos tosiasiat 'lyö' niin kipeesti naamalle! Tässä on siis yritetty auttaa näkemään minkälaiseen tilaan ei kannata hankkiutua ja miltä sitten tuntuis lapsen tappaneena.
järjettömien sakissa
16.7.2011 19:48
Tässä sitä asiaa:
"tärkeempi..
ihmisoikeus tulee asettaa vähäpätösempien (auttamishaluttomuuksien) edelle, eli mukavuusaborttien tilanteessa tietenkin lapsi ja hänen koko elämänsä."
Murha = ihmisen suunnitelmallinen tappaminen, senkun yrität vängetä aborttia sit pois siitä määritelmästä ;) Laki ei ole yhtä kuin moraali ja eetteisesti oikein, vaikka kuinka yrität niitä yhdeks ja samaks väkertää ja sillä vääriä ja itsekkäitä tekoja hyväksytellä.
sehr klug
5.8.2011 15:43
Turhaan "juno00" täällä kerjäät sääliä, itse olet ongelmasi aiheuttanut. Kuinka helevetin tyhmä on sellanen, joka ei käytä ehkäisyä kun tavoitteena ei ole raskaus?
I love LIFE!
9.8.2011 11:36
Surullista että kannustavista vastauksista huolimatta menetettiin pieni ihminen
:( . Lähipäivät/ viikot eivät vielä kerro olosta mitään, abortin jälkeen tulee ensin helpotus (joillekin) mutta sitten se alkaa.. Pitäkääpä lapset housut jalassa kun ette ole valmiita kantamaan seksin seurauksista vastuuta!
tippumisilla
7.8.2011 11:22
ja lonkan murtamisilla satuttaa vaan itteensä, ei tapa muita... Kyllä 15-vuotiaan pitäs tietää jo mikä on oikein ja mikä väärin. Ja mitä seksistä voi seurata, varsinkin ilman ehkäsyjä!
kuten sinunkin :)
13.8.2011 23:28
En ymmärrä
miksei julman raakalaismaisia lapsenmurhaajia sais lynkata
ihan vaan kansan tahdon voimalla kun kuitenkin haluttas. Mitään
ilmotuksia ei tarttis mihkään tehdäkään, saastuttava pohjasakka vaan
"katois" siististi jonnekin yhteiskuntaa rasittamasta.
Ja sitten odotellaan koska paniikkanappula vinkuu :) On näitä
psyykenraunio-parkojen riekaleisia omatuntoja niin hauskaa revitellä
vähä lisää!
Ainiin, ja tietenkin toi ylempi provotarkotuksessa tuherrettu törkypasska häipyy myös :) Että oleppa hyvä vaan!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti